Pokud nevíte nic o temné minulosti Evy Dallasové, pak máte právě šanci se něco dozvědět.
Říká se, že minulost má temné stíny, a v Evině případě to platí dvojnásob. Kdyby záleželo jen na ní, zapomněla by a nechala by minulost minulostí. Je rok 2059 a ona se má báječně. Šéfuje oddělení vražd a právě vyřešila případ korupce na oddělení drog. Její manžel Roarke ji miluje k zbláznění, a nejenže je fešák, je i zatraceně bohatý. Blíží se Vánoce, a Eva by proto mohla být šťastná.
Jenomže jednoho dne se v její kanceláři objeví bývalá pěstounka, od které malá Eva utekla, protože už nemohla snášet její týrání. Pěstounka tvrdí, že se chce usmířit, a Eva je v šoku. Totálně rozhozená odjíždí domů a snaží se vymyslet způsob, jak se nevítané návštěvnice zbavit. Ta mezitím navštíví jejího manžela a požaduje po něm dva miliony za to, že zmizí z jejich životů. Roarke ji vyhodí na ulici a vyhrožuje jí, že pokud nedá jeho manželce pokoj, vyřídí si to s ní ručně.
Další den je pěstounka nalezená mrtvá v hotelovém pokoji. Někdo ji brutálně zavraždil a Eva a Roarke jsou mezi podezřelými. Rozjíždí se pátrání, které i přes námitky nadřízených vede Eva. Ta se zaměří na pěstounčina vlastního syna a jeho manželku, ale brzy je jasné, že podezřelých bude mnohem víc. Eva totiž nebyla jediný sirotek, kterého si pěstounka vzala do péče. Seznam týraných děvčátek roste a Eva tuší, že vraha najde mezi nimi.
Jak je u autorky v řadě s Evou Dallasovou zvykem, vyšetřování se prolíná s osobním životem hlavní hrdinky. Zatímco v práci to stojí za starou bačkoru, její manželství vzkvétá. Roarkovi věnuje autorka hodně prostoru, zejména pak epizodám, kdy Evě dává drahé dárky a všemožně ji rozmazluje. Právě proto si myslím, že knížka sedne spíše ženám než mužům.
Ženské čtenářky si budou vychutnávat romantiku, zasní se a představí si samy sebe na místě Evy, kdežto muži by mohli být rozčarovaní z toho, že tu není příliš akce.
Co se týče děje, tak neoplývá komplikovanými zápletkami a zvraty. Není to děsivý thriller, je to příjemná detektivka. Napsaná je víc než slušně, děj posouvají dopředu dialogy a zkrátka nepřijdou ani čtenáři, kteří se chtějí dozvědět, jak si autorka představuje techniku budoucnosti.
Originál: Memory in Death (2006)
Překlad: Magdalena Cindričová
Vydalo nakladatelství Metafora, Praha 2012
360 stran
www.metafora.cz