Mrtvý fotograf, zvědavá novinářka a kapitán pražské kriminálky ve svižném a zábavném příběhu z líbivého prostředí médií a fotografie.
Že bude zabit objektivem vlastního aparátu, to by určitě slavný fotograf Záviš Holý při návštěvě masážního salónu nečekal. Případu se ujímá kapitán Petr Petříček. Na místo zločinu se ale shodou okolností jako první dostává ctižádostivá novinářka Nina. Původně chtěla prověřit, jestli masážní salon Lotos přece jen není něčím víc než jen obyčejným salonem a zkusit, jestli tam náhodou nepotká nějakou tu známou osobnost. Pro svůj bulvární článek však získala daleko víc, než by se odvažovala pomyslet. Sólokapra a navíc pořádný kousek. Jedinou vadou je, že se dostala na místo vraždy ihned po ní, i když tam vůbec neměla co dělat. Na policii pak kapitánu Petříčkovi musí vše vysvětlovat. Odpověď na otázku, kdo je vrahem uznávaného fotografa, hledá Nina i přes jeho zákaz dál. Podezřelých je několik ať už z těch, kteří byli v tu dobu v salonu, nebo z rodiny. S bratrem Ctiborem totiž neměl Záviš právě pohodový vztah. A důvodem byla jak jinak než práce. I Ctibor je totiž fotografem. Ani podřízený v práci, temperamentní Bratko Čurda, neoplývá vůči mrtvému šéfovi žádnou velkou kolegialitou. Navíc Záviš miloval ženy a byl veskrze „příjemný“, jak ho charakterizovala Nina:
„Upřímně řečeno mi připadal jako pěkně namyšlený, arogantní chlap. Takový ten alfasamec přesvědčený o své nadřazenosti a naprosté neodolatelnosti pro opačné pohlaví. Znáte ze svého okolí nějakou ženskou, která by balila i krtečka?”
„Proč?” zeptal se kapitán zmateně.
„Protože má kalhoty!” opáčila Nina na vysvětlenou. „No a on by ze stejného důvodu vyjel i po Makové panence. Tedy z opačného. No prostě rozumíte mi, ne?”
str. 34
Velmi sledovaný případ jak médii, tak i ministerstvem kultury, je pro Petříčka pořádným soustem. Navíc je jistá vlezlá novinářka stále o krok před ním a samozřejmě o tom vypráví na stránkách bulváru.
Detektivka má krásné pasáže s Ninou a kapitánem. Jejich vzájemné špičkování je pořádně šťavnaté. Vůbec sama hlavní hrdinka je osoba, jejíž přítomnost přináší řadu humorných situací, které autorka dokázala výborně podat. Škoda jen, že alespoň pro mne, byl motiv velmi průhledný. Přesto prvotina stojí za pozornost.
Je znát, že Dana Kovaľová (* 1969), která od konce studií žurnalistiky pracuje v zahraniční redakci ČTK, umí pracovat s jazykem. Kniha je velmi čtivá, zábavná a napětí nepostrádá. Doufám, že připravovaná detektivka Smrt klíštěte se brzy dočká vydání. Velmi ráda bych se totiž s touto dvojicí znovu setkala.
Smrt pana fotografa považuji za nenápadnou detektivku, která je i díky paperbackovému vydání a solidní ceně skvělým společníkem na cesty.
Vydavatel: Euromedia Group, k. s. – Ikar, 2014
Edice do kabelky
264 strany