Amy Winterová je skvělá inspektorka. Ale momentálně se jí život trošku rozpadá. A bude to ještě horší…
Její otec a velký vzor je po smrti. Amy se místo žalu zažere víc do práce ve svém týmu na veřejně citlivé případy. Ale její život se otřese v základech ještě víc, když zjistí, že jejími pravými rodiči jsou nechvalně proslulí sérioví vrazi Grimesovi. Otec zemřel ve vazbě, ale její biologická matka Lilian jí z vězení začne komplikovat život. Pomůže jí sice najít tři zbývající těla, která už dvacet let marně všichni hledají. Amy by to vystřelilo kariéru až ke hvězdám. Na druhou stranu, jestli praskne její spojení na Grimesovy zločiny, taky to může Amyinu práci u policie ukončit. A mezitím dojde k únosu patnáctileté Hermiony…
Amy je dost uzavřená do sebe a nenechává nikoho nahlédnout pod povrch. Ani my do ní moc nevidíme. Je proto těžké s ní nějak soucítit. Takže můžeme jen sledovat těžkou policejní práci, o které může autorka psát z vlastní zkušenosti. A taky pozorovat, jak se pod tlakem rozpadá Amyino sebeovládání a jistoty, které považovala za dané a neměnné…
Na tuto knihu jsem byla zvědavá a bohužel nenaplnila očekávání. Na rozdíl třeba od série Anne Frasierové Nejsem mrtvá (kde je také policajtka s těžkou minulostí) tady mě příběh nedokázal vtáhnout. Ano, všechny ty okolnosti kolem únosů a vražd dívek byly temné, ale tak nějak se čtenáře nijak nedotýkaly. Možná se vám stáhne žaludek v tísnivé předtuše toho, co zlá Lilian chystá na svou nezdárnou dceru, protože se můžete vsadit, že má určitě nějaký vyšší plán a že to nebude hezké. Ale to je asi tak všechno. Je to škoda, protože vím, že Caroline je bývalá policistka, má zkušenosti přímo z terénu a nastudovala si na tuhle knihu řadu skutečných případů vraždících manželských párů. Výsledek ale nějak vyšuměl do průměrné policejní procedurálky. To, že se Mitchellová přátelí s Angelou Marsonsovou, z ní ještě její nástupkyni nedělá. Nicméně chystá se seriál, tak snad filmaři dokáží ze slibného námětu vytřískat víc…
Originál: Truth and lies, 2018
Překlad: Ondřej Duha
Vydal: Ikar, 2020
315 stran