Lovcův úplněk (Dana Stabenow)

Podzim je na Aljašce ve znamení loveckých výprav. Kate Shugaková, bývalá vyšetřovatelka pro státního návladního, žije v divočině dost dlouho na to, aby mohla dělat průvodce loveckým skupinám. A autorka s ní naprosto sdílí přesvědčení, že sváteční lovci jsou naprostí pitomci, ignorující navíc zákony divočiny, základní pravidla pro přežití a slušnosti k tomu. Přesně takovou skupinu má teď Kate s ostatními průvodci na krku.

Jde o partu německých manažerů z jakési softwarové firmy. Kdyby nebylo jejich šéfa Dietera, určitě by se raději slunili někde na pláži a ne se plahočili bahnem ve snaze ulovit nějakého losa. Dynamika skupiny stojí za starou belu, střílet z celé desítky osob umí jen dva. Přesto se nějak přihodí, že je jeden z lovců najednou mrtvý. Náhoda? A co když ne?

Na téhle sérii se mi líbí (krom ironického nadhledu, který je asi na Aljašce nezbytný pro přežití) ta pestrost. Tohle už je devátý díl a každá z těch knih byla v něčem jiná. Jedna je z ropné plošiny, další z rybářské lodě. V jedné hraje hlavní roli kmenová politika, v jiné náboženský fanatismus. Někdy se neskutečně bavíte, aby vás v dalším díle zamrazilo nespravedlností světa. A taky nikdy dopředu nevíte, do jaké kategorie bude spadat nejnovější kniha, kterou právě držíte v ruce.

Lovcův úplněk začíná zvesela, ale postupně temní. Až nakonec přijde zvrat, po kterém už nic nebude jako dřív. Tenhle díl se rozhodně nezařadí mezi ty oblíbené. Spíš rozsekne série na díly PŘED a PO.

Vsadím se, že když v roce 1999 v Americe tenhle díl vyšel poprvé, spousta čtenářů autorce naštvaně psala, jestli se takhle náhodou nezbláznila. (Být to dnes, její facebookový profil by se asi zhroutil.) Vůbec netuším, jak to chce Dana zachránit, tím víc jsem zvědavá na následující knihy z Aljašky, kde vás může posrat medvěd a lepicí páska zachránit život…

Originál: Hunter´s Moon, 1999, 2018
Překlad: Hana Láryšová
Vydal: Mystery Press, 2023